استراتژی موثر برای بازاریابی و تبلیغات خدمات درمانی

  دکتر لینک | استراتژی موثر برای بازاریابی و تبلیغات خدمات درمانی

هر روز شاهد تاسیس کلینک ها و مراکز درمانی جدیدی هستیم که هر کدام سعی می کنند به نحوی بیماران را به سمت خود هدایت کنند. اگر شما هم پزشک یا مدیر کلینیک هستید حتما یکی از دغدغه هایتان جذب بیمار برای مطب یا کلینیک خودتان است. کاملا واضح است که زمانی شما می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید که تبلیغات خلاقانه برای مطب یا کلینیک را در دستور کار خود قرار دهید.

در خدمات درمانی هم مانند سایر کسب و کارها متقاضیان به دنبال مراکز درمانی هستند که یک یا چند مزیت نسبت به سایر مراکز داشته باشند.

برای شروع کار بازاریابی خدمات درمانی و  جذب بیمار خود ابتدا باید به فکر یک استراتژی شخص و کاربردی باشید.

خلاقیت شما در ارائه صحیح و متفاوت نشان دادن خدمتتان باعث موفقیت شما در بین رقبا و موفقیت شما در جذب بیمار خواهد شد. در ادامه راهکارهایی ارائه می دهیم که عملی کردن آنها باعث می شود بیماران کلینیک شما را از میان ده ها کلینیک دیگر انتخاب کنند و جز بیماران وفادار شما باشند.

همیشه در دسترس باشید

برای بیماران خیلی هیجان انگیز و دوست داشتنی است که ببینند پزشک معالجشان شخصا برای آنها وقت می گذارد. به همین دلیل در اختیار قرار دادن ایمیل، آی دی شبکه های اجتماعی یا حتی تلفن خود به بیماران می توانید این حس خوب را به آنها بدهید و در جذب بیمار به مطب یا کلینیک خود گام بلندی بردارید. نکته مهم دیگر زمانی است که بیمار به مطب شما مراجعه می کند سعی نکنید همیشه یک پرستار را برای انجام دادن کارهایش مامور کنید؛ زیرا این حس را به بیماران می دهید که بهبود آنها برای شما اهمیتی ندارد و صرفا هدفتان گرفتن پول است.

هدف خود را مشخص کنید

هنگامی که می خواهید فعالیت های مربوط به بازاریابی و تبلیغات خود را شروع کنید توجه به اینکه دقیقا می خواهید به چه هدفی برسید بسیار مهم است اگر هدف مشخص نداشته باشید در نتیجه راه مشخصی نخواهید داشت و در میان اهداف و کارهای مختلفی گیج خواهید شد و نمی توانید به نتیجه دلخواه خود برسید. هدف باید کاملا روشن باشد به عنوان مثال باید مشخص کنید که می خواهید در یک ماه چه تعداد جذب بیمار داشته باشید یا اینکه سال آینده وضعیتتان را چگونه می بینید.

خدمات را با کیفیت عالی انجام دهید

همان طور که تبلیغ دهان به دهان می تواند تاثیر زیادی داشته باشد، نارضایتی بیماران هم می تواند باعث شود بیماران زیادی را از دست بدهید. به همین دلیل انجام دادن خدمات با کیفیت بالا از اهمیت زیادی برخوردار است. نکته ی قابل ذکر اینجاست که بیماران ناراضی دیگر به مطب یا کلینیک شما مراجعه نمی کنند به همین دلیل شما نمی توانید نقاط ضعف خود را متوجه شوید تا آنها را برطرف کنید. به همین دلیل انجام دادن خدمات به بهترین شکل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

زمانی که شما کار خود را درست انجام دهید در صورتی که اشکالات کوچکی داشته باشید بیماران شما باز هم به کلینیک شما مراجعه می کنند و شما می توانید با پرسیدن نقطه نظرات آنها همان اشکالات کوچک را نیز رفع کنید.

در فضای مجازی فعال باشید

امروز فضای مجازی جایگاه ویژه ای در بین تمام قشرهای مختلف پیدا کرده است و افراد زیادی برای انجام کارهای روزمره خود مانند مراجعه به مطب یا کلینیک از این فضا استفاده می کنند.شما می توانید از این پلتفرم های رایگانی که سادگی در دسترس است برای جذب بیمار  اقدام کنید.

فضای مجازی به شما کمک می کند که با استفاده از عکس، فیلم، پادکست و … خودتان را به طور کامل به بیماران معرفی کنید و مزیت هایی که فکر می کنید نسبت به رقبا دارید را برای آنها به طور کامل شرح دهید. آشنایی کامل بیماران با فرآیند کار  امکانات و محیط کاری شما باعث اعتماد سازی می شود. و این اعتماد همان چیزی است که برای شما جذب بیمار به دنبال خواهد داشت.

وبسایت را فراموش نکنید

داشتن یک وبسایت باعث می شود که شما همیشه برای کاربرانتان در دسترس باشید زیرا بیماران تمایل دارند که برای برخی از امور به مطب یا کلینیک مراجعه نکنند به عنوان مثال برای دیدن سوابق خود، نتیجه آزمایشات و … وارد سایت شما شوند و مدارک لازم را پرینت کنند. وبسایت دقیقا یکی از مواردی است که می تواند کلینیک یا مطب شما را از سایر رقبا متمایز کند.

وبسایت خود را بهینه کنید

علاوه بر این که نیاز ات بیماران شما به وبسایت مراجعه کنند شما می توانید از طریق وبسایت بیماران جدید جذب کنید. برای این کار فقط کافی است وبسایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. 

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

مقالات مرتبط:

نکاتی برای ارائه خدمات عالی به بیماران

استراتژی‌هایی برای جذب بیمار بوسیله برندینگ احساسی

پیامدهای نارضایتی بیماران از مطب یا کلینیک

روش هایی ساده برای جذب بیمار جدید

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*