تبلیغات برای جذب بیماران تازه یا حفظ بیماران قدیمی

  دکتر لینک | تبلیغات برای جذب بیماران تازه یا حفظ بیماران قدیمی

هنگامی که افراد می‌خواهند محصول یا خدماتی را انتخاب کنند تأثیر حرف دیگران بسیار قدرتمندتر از تبلیغاتی است که شما از طریق دیگر مانند بیلبوردها، مجلات، وب‌سایت‌ها و پخش تراکت‌ها و غیره برای خود انجام می‌دهید. دلیل آن هم واضح است، مردم حتی به نظرات و حرف‌های اشخاص غریبه بیشتر از تبلیغات شما اعتماد دارند.

اعتماد مردم به نظر دیگران، باعث ظهور روش‌های نوین تبلیغاتی به سبک بازاریابی دهان به دهان شد. به گفته آقای اندی سرنوویتز کارشناس بزرگ تبلیغات این فلسفه جدید چیزی جز صداقت و قدردانی و چگونگی خوشحال کردن مردم نیست.

با توجه به اینکه مردم پزشک مورد نظر خود را بیشتر بر اساس توصیه اطرافیانشان انتخاب می‌کنند و نه از ورق زدن مجلات و بازدید وب سایت‌های صرفاً تبلیغاتی، بهتر است بجای صرف هزینه‌های هنگفت تبلیغاتی، بیماران جدید خود را از طریق بیماران قدیمی خود جذب کنید. فلسفه این کار ساده است: احترام و توصیه‌ی بیمارانتان را به دست آورید، باقی کار را آن‌ها انجام خواهند داد. با مردم به خوبی رفتار کنید، آن‌ها به رایگان برای شما بازاریابی خواهند کرد.

حال سؤال اینجاست که چگونه می‌توانیم کاری کنیم که افراد ما را به اطرافیانشان توصیه کنند؟ در این مقاله چند توصیه در خصوص این روش جذب بیمار به شما ارائه می‌شود.

مهم‌ترین خواسته یک بیمار این است که شما انقدر در کار خود تخصص داشته باشید که بیماری او را به بهترین شکل ممکن درمان کنید. بنابراین هر قدر شما حرفه‌ای تر شوید بیشتر توسط بیماران توصیه می‌شوید.

کسب تجربه و تخصص لازم، پایان کار نیست. پزشک حرفه‌ای بودن به هیچ‌وجه موفقیت کامل را برای شما به همراه نخواهد داشت. یک حسی که اکثر مردم به هنگام حضور در مطب پزشک دارند ترس است. صمیمیت شما با بیماران این ترس را به شدت کاهش می‌دهد. بنابراین بهتر است قبل از شروع کار با بیماران احوال‌پرسی کرده و به آن‌ها لبخند بزنید.

طبق تحقیقات انجام‌شده پخش یک موزیک ملایم به کاهش ترس و افزایش آرامش انسان‌ها کمک می‌کند. همچنین می‌توانید از یک اسانس خوشبوکننده با بوی ملایم در مطب خود استفاده کنید. تهویه مطبوعی در مطب داشته باشید.

تک‌تک این موارد در کاهش ترس و افزایش آرامش بیماران موثر است. مانند یک مهمان عزیز با بیماران خود رفتار کنید، مطمئن باشید که تأثیر آن را خواهید داد. پس از خداحافظی بیمار هنوز مهمانی به پایان نرسیده است. یک پنل ارسال اس ام اس خریداری کرده و در انتهای روز یک پیامک زیبا برایشان ارسال کنید. مثلاً برایشان آرزوی سلامتی کرده و یا به خاطر حضورشان در مطب شما از آن‌ها قدردانی کنید.

از اینکه با پزشکان دیگر کمی متفاوت هستید نترسید. یکی از بزرگ‌ترین اصول تبلیغات متفاوت بودن از دیگران است. سعی کنید به بهترین شکل ممکن این حس متفاوت بودنتان را در ذهن بیماران ایجاد کنید تا تأثیر ماندگاری از خدمات عالی خود در ذهن بیماران داشته باشید. مابقی کار را خود آن‌ها انجام می‌دهند، آن‌ها نزد اطرافیانشان در مورد شما حرف می‌زنند و شما را به عنوان یک پزشک دوست‌داشتنی با خدمات عالی به دیگران توصیه می‌کنند.

تبلیغات برای حفظ بیماران قدیمی به خاطر به وجود آوردن حس مثبت در آن‌ها خودبه‌خود از طریق بازاریابی دهان به دهان باعث جذب بیمار تازه نیز خواهد شد اما توصیه در تبلیغ از روش بازاریابی دهان به دهان به معنی نفی روش‌های مستقیم تبلیغاتی نیست.

در پایان، سخن این است که برای اجرای تاکتیک‌های تبلیغاتی تمام‌عیار بهتر است برای خود کمپین تبلیغاتی طراحی کنید. کمپین تبلیغاتی به معنای طراحی تبلیغات مرحله به مرحله از چندین روش مختلف در راستای هم و به صورت هدفمند است.

به عنوان مثال اگر فردی تعریف شما را از دوستش شنیده باشد و چند روز بعد تبلیغ شما را در مجله‌ای ببیند و پس از جستجو در فضای مجازی باز هم مطالبی خوب در مورد شما دریافت کند، یک اعتماد فوق‌العاده و حس بسیار مثبت از شما در ذهن او ایجاد خواهد شد. این بدان معنی است که شما یک کمپین تبلیغاتی بی‌نظیر طراحی کرده‌اید.

لطفا نظر خود را درباره این پُست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

مقالات مرتبط:

روشی در برندسازی پزشکی، داستان خود را بگویید.

راهکارهای متقاعدسازی بیماران

استفاده از دیجیتال مارکتینگ در پزشکی

موفقیت در اینستاگرام برای پزشکان

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*