مزایای استفاده از سرویس ابری نرم‌افزار مدیریت کلینیک دکترلینک

  دکتر لینک | مزایای استفاده از سرویس ابری نرم‌افزار مدیریت کلینیک دکترلینک

هر روز و شاید بدون اغراق در هر ساعت، همه ما به سیستم‌هایی قوی‌تر، سریع‌تر و کارآمدتر نیاز داریم. خوشبختانه انواع سرویس‌ ابری به هدف تامین همه این نیازها توسعه پیدا کرده‌اند. امروز می‌خواهیم نگاهی به استفاده از سرویس‌های ابری در نرم‌افزارهای مدیریت کلینیک اشاره کنیم.

سامانه ابری چیست؟

ساده‌ترین روش برای توضیح این سرویس، اشاره به پیام‌رسان تلگرام است. در واقع اگر شما هم برای ذخیره عکس‌ها و داده‌های مهم خود، اطلاعاتتان را به پیام‌های ذخیره شده در تلگرام خودتان ارسال می‌کنید، در واقع به نحوی در حال استفاده از سرویس‌های ابری هستید. 

سرویس‌ ابری در واقع یک زیرساخت است؛ زیرساختی که دارای بعد فیزیکی و نرم‌افزاری است. در سرویس ابری امکان افزودن قابلیت‌های سخت‌افزاری مانند پردازنده، رم، حافظه و ... را در کوتاه‌ترین زمان ممکن داریم بدون اینکه خودمان مستقیما درگیر مسائل سخت‌افزاری شویم. وجود چنین ویژگی‌هایی به ما این اجازه را می‌دهد که فضای اطلاعاتی خود را به راحتی گسترش دهیم، دقیقا مانند یک ابر! در واقع ابری بودن یک سیستم یعنی قابل گسترش بودن آن و این یعنی از بین رفتن محدودیت‌ها.

سرویس‌ ابری چیست؟

در یک سرویس ابری لازم نیست که شما یک سرور قوی برای کسب و کار خود تهیه کنید، شبکه خاصی طراحی کنید یا نیروی متخصص برای نگه‌داری از سرویس استخدام کنید. در واقع در سامانه‌های ابری متداول، شرکت‌های ارائه دهنده، مسئولیت حفظ، نگهداری و امنیت اطلاعات را برعهده می‌گیرند و این موضوع باعث کاهش هزینه‌های کلینیک، افزایش سرعت فرآیندها و انعطاف‌پذیری خدمات کلینیک می‌شود.

از خصوصیات ذاتی سرویس ابر این است که باعث می‌شود اطلاعات در نقاط مختلف جغرافیایی توزیع گردد و پشتیبان‌گیری مستمر از اطلاعات نیز در این نقاط صورت گیرد که البته با این کار امنیت اطلاعات نیز تضمین می‌گردد.

استفاده از سرویس ابری در کلینیک روانشناسی

هر کلینیک اعم از کلینیک‌های روانشناسی، برای نگه‌داری از داده‌های مهم خود و درمانجویان، به یک بخش بایگانی نیاز دارند. علاوه بر داده‌های بایگانی، پرونده‌ی الکترونیک درمانجویان، اطلاعات جلسات روان‌درمانی توسط کارمندان و درمانگران تولید می‌شوند.

هر فردی درون کلینیک می‌داند، حذف ناگهانی حتی یکی از جزئی‌ترین این اطلاعات و داده‌ها می‌تواند چه آسیبی به درمانجویان و حتی کلینیک وارد کند. بنابراین همه کلینیک‌های درمانی از جمله کلینیک‌های روانشناسی به یک فضای امن، بزرگ و قابل اطمینیان برای حفظ و نگهداری از داده‌های خود نیاز دارند و رایانش ابری می‌تواند این فضا را در اختیار کلینیک‌ها قرار دهد. اما این فضا کجاست؟

چطور یک کلینیک روانشناسی می‌تواند از سرویس ابری بهره بگیرد؟

شاید در نگاه اول، اینکه چطور از سرویس ابری برای مدیریت فرآیندهای ثبت و نگهداری اطلاعات در کلینیک روانشناسی می‌توان استفاده کرد، پیچیده و سخت به نظر برسد، اما اینگونه نیست! ما با هدف اینکه کلینیک‌های روانشناسی بتوانند داده‌های مهم خود را در یک فضای امن، انعطاف‌پذیر و مقرون به صرفه، نگهداری کنند، نرم‌افزار مدیریت کلینیک روانشناسی دکترلینک را طراحی کرده‌ایم.

سرویس ابری نرم‌افزار مدیریت کلینیک دکترلینک

نرم‌افزار مدیریت کلینیک روانشناسی دکترلینک یک نرم‌افزار کاملا cloud base است. نرم‌افزاری بر پایه‌ی ابر که نصب و پردازش آن‌ها در سرور دکترلینک صورت می‌گیرد. این نرم‌افزارها نیاز به نصب روی سیستم یا سرور کلینیک روانشناسی ندارند و برای استفاده از آن فقط کافی است که به سرور دکترلینک متصل شوید.

نرم‌افزار دکترلینک بر پایه اینترنت است و برای نصب و نگهداری از سوی کلینیک به نوعی خاصی از سیستم کامپیوتری نیاز ندارید. تمام اطلاعات کلینیک روانشناسی از جمله اطلاعات درمانجویان، داده‌ها و اطلاعات مالی و حسابداری را می‌توان به کمک این سیستم ابری در فضای اینترنت با بالاترین حد ایمنی و ساده‌ترین شیوه دسترسی ذخیره کرد. استفاده از نرم‌افزار دکترلینک علاوه بر سهولت استفاده، از مزایای بسیاری برخوردار است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

مزایای سرویس ابری دکترلینک برای کلینیک‌های روانشناسی

گسترش‌پذیری

این ویژگی سیستم دکترلینک، شما را از پرداخت هزینه‌های زیاد برای سرمایه‌گذاری جهت خرید سرورهای قوی، خرید نرم‌افزار گران‌قیمت، استخدام نیروی فنی برای ایجاد شبکه و موارد دیگر بی‌نیاز می‌کند. در واقع شما به جای پرداخت هزینه‌های زیاد در یک وهله برای امکاناتی که ممکن است زمانی به آن‌ها نیاز باشد و زمانی نیاز نباشد، از طریق سیستم دکترلینک، هر زمان که نیاز به زیرساخت‌های بیشتر (نرم‌افزاری و سخت‌افزاری) داشتید می‌توانید آن را به کلینیک خود اضافه کنید.

مقرون به صرفه بودن

با توجه به بحث گسترش‌پذیری که در بالا به آن اشاره شد، با سیستم ابری شما دیگر نیازمند سرمایه‌گذاری کلان بر روی تجهیزات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و فنی نیستید. از سوی دیگر معمولا قیمت نرم‌افزار ابری مانند دکترلینک بسیار پائین‌تر است؛ چرا که هزینه کمتری برای پشتیبانی نرم‌افزار لازم است.

امنیت

اکثر افراد تصور می‌کنند، سیستم‌های تحت وب دارای امنیت پائین‌تری هستند، چون احتمال حملات سایبری در مورد این سیستم‌ها ممکن است افزایش پیدا کند؛ این نگرانی معقول است؛ اما باید بدانید که پشتیبانی و نظارت بر سیستم‌های ابری بسیار جامع‌تر، دقیق‌تر، توسط افراد کاملا متخصص و با تجهیزات حرفه‌ای در زمینه امنیت صورت می‌گیرد که در مقایسه با سیستم‌های تحت سرور از اطمینان بالاتری برخوردار هستند.

از سوی دیگر در سیستم ابری شما نگرانی مسائل مربوط به سخت‌افزار، خرابی سخت‌افزار و همچنین حوادث غیرمترقبه در محل نگهداری سرویس را ندارید. چون backupهای متعدد در فضاهای مختلف از اطلاعات به طور مستمر گرفته می‌شود.

امنیت بالای سرویس‌های ابری

دسترس‌پذیری

نرم‌افزار ابری دکترلینک بر بستر اینترنت ارائه می‌شود و هر شخصی که به اینترنت دسترسی داشته باشد می‌تواند از این نرم‌افزار استفاده کند. در واقع شما برای استفاده از سرویس دکترلینک وابسته به سیستم نخواهید بود و با داشتن مرورگر، اپلیکیشن یا نرم‌افزار می‌توانید به سرویس دکترلینک دسترسی داشته باشید.

سرعت زیاد

در سیستم ابری مانند نرم‌افزار دکترلینک، زمانی را برای راه‌اندازی نرم‌افزار و نصب آن صرف نمی‌کنیم و از سوی دیگر آنطور که در سیستم سنتی، سرعت نرم‌افزار بسیار وابسته به سخت‌افزار موجود است، در سیستم ابری چنین نیست.

کلام پایانی

در این مقاله به مزیت سرویس ابری در نرم‌افزار مدیریت کلینیک روانشناسی دکترلینک اشاره کردیم. سیستم دکترلینک یک سیستم مبتنی بر ابر است. بنابراین شما می‌توانید داده‌های خود را در یک فضای امن، منعطف، با سرعت بالا و دسترس‌پذیری آسان ذخیره و از آن استفاده کنید.

اگر تمایل به استفاده از مزایای سرویس ابری دکترلینک دارید با شماره‌های 09120044824 و 02122067635 تماس حاصل فرمائید. 

 

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*