جذب بیمار به کمک پیگیری درمان

  دکتر لینک | جذب بیمار به کمک پیگیری درمان

بگذارید از شما سوالی بپرسم که در نگاه اول کمی عجیب به نظر می‌رسد. آیا بیمارانتان و یا بیمارانی که در گذشته به درمان شما علاقه‌مند بوده‌اند برای شما مهم هستند؟ هیچ شکی نیست که بیماران برای مطب شما بسیار مهم هستند. در حقیقت، هر مرکز درمانی بدون حضور بیمار، از بین خواهد رفت. آنها عامل حیاتی هر رشد مطب شما هستند.

روش متداول برای تقویت این رابطه، پیگیری درمان است. پیگیری هر دو گروه بیماران جدید و بیماران باسابقه بسیار مهم است و به شما کمک می‌کند تا مطب خود را به‌سرعت ارتقا دهید.

پیگیری درمان

اغلب پزشکان می‌دانند که به سرانجام رساندن درمان در تلاش اول کار آسانی نیست. آمار نشان می‌دهد که با افزایش تعداد تماس‌ها با بیمار، آمار پاسخ‌ها به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.

اگرچه بیماران با اولین تلاش پزشک برای به سرانجام رساندن درمان، مخالفت نمی‌کنند، اما به این معنی نیست که بیمار به نحوه درمان شما علاقه‌مند است. شاید دلیل این باشد که بیمار برای اتخاذ تصمیم به زمان بیشتری احتیاج دارد یا شاید سوالات و ابهاماتی درباره درمان وجود دارد. بعد از ایجاد اولین ارتباط، تماس خود را با بیمار حفظ کنید، زیرا این کار نشان می‌دهد که واقعا به درمان آنها علاقه‌مند هستید و هدفتان فقط کسب سود برای خودتان نیست.

در روند پیگیری درمان می‌توانید از فرصت‌ها استفاده کرده و دلیل انتخاب نوع درمان  را برای بیماران توضیح دهید. یک استراتژی پیگیری موثر، فرصت مجددی برای درمان ایجاد می‌کند.

وفاداری بیماران موجود

از پزشکی یک سوال ساده پرسیدم: « روش بازاریابی شما برای بیماران کنونی چیست؟» و او با تعجب پرسید « منظورتان چیست؟ آنها بیماران ما شده‌اند، چرا باید بازاریابی را ادامه دهیم؟» همانطور که می بینید اغلب پزشکان سیستمی برای بازاریابی بیماران موجود خود ندارند.

جذب یک بیمار جدید بسیار سخت‌تر از حفظ بیماران موجود است. به این موضوع فکر کنید. بیماران کنونی، قبلا ثابت کرده‌اند که شما را دوست دارند. پس زمانی که نوبت به آنها می‌رسد، باید با آنها مانند طلای خالص رفتار کنید و بر بازاریابی آنها تاکید زیادی داشته باشید.

شرایطی استثنایی و ویژه برای بیماران قدیمی خود در نظر بگیرید. این کار نشان می‌دهد که برای مراجعه پایدار و ثابت آنها ارزش و احترام قائلید. واقعیت ناراحت کننده این است که اگر برای بیماران کنونی خود ارزش قائل نباشید و کارهای لازم برای حفظ آنها را انجام ندهید، رقبایتان بسیار خوشحال خواهند شد که شما را از بار این مسئولیت نجات دهند!

با پیگیری درمان بیماران قدیمی به آنها ثابت می‌کنید که برای شما مهم هستند. بگذارید سوال دیگری از شما بپرسم: آیا وقتی مردم برای تقدیر و تشکر از کارهایی که برای آنها انجام داده‌اید، وقت اختصاص می‌دهند، خوشحال نمی‌شوید؟ احتمالا جوابتان مثبت است. زمانی که بیمارنتان را پیگیری می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که می‌دانند رضایت بیماران برای شما واقعا مهم است. با این کار، نه تنها شانس جذب آنها را افزایش می‌دهید، بلکه امکان اینکه شما را در آینده به دیگران نیز پیشنهاد دهند، افزایش می‌یابد.

اشتباه بازاریابی: عدم استفاده از روش‌های خودکار بازاریابی

هیچ چیز بهتر از سود بردن از تکنولوژی در دنیای امروز نیست. خودتان را در حال گذران تعطیلات در مناطق زیبای شمال ایران مجسم کنید و اینکه کسب و کارتان به‌طور خودکار در حال برقراری ارتباط و بازاریابی بیماران کنونی و قدیمی شما است. آیا این موضوع با ارزش نیست؟ اگر جوابتان مثبت است، به خواندن ادامه دهید، زیرا این تکنولوژی به‌سرعت درحال گسترش است.

یکی از بهترین روش ها برای بازاریابی خودکار، استفاده از تماس هوشمند و یا سیستم یادآور دکتر لینک است. همچنین پاسخ‌دهنده خودکار دکتر لینک سیستمی است که «پیام ها و تبلیغات از قبل آماده شده» را به صورت خودکار برای کسانی می‌فرستد که در گذشته بیمار شما بوده اند، یا بیمار کنونی شما هستند و یا اینکه به فهرست شماره های شما اضافه شده‌اند تا مطلبی رایگان برای آنها بفرستید. این پیام ها بصورت متن هستند که چیزی بیش از یک تجربه سرگرم کننده می باشند.

شما می‌توانید متن چندین پیام را به‌گونه‌ای طراحی کنید تا در زمان‌های خاصی برای بیماران ارسال شود و با ارائه «تخفیفات ویژه» به بیماران، آنها را ترغیب به مراجعه کند. شاید بپرسید که آیا می‌توانم تبلیغات و ارتباطات خود را برای سال آینده برنامه‌ریزی کنم و همه آنها بطور خودکار انجام شوند؟ بله این کار امکان‌پذیر است.

شما همچنین می توانید از سایر خدمات پیگیری درمان و جذب بیمار تکنولوژی دکتر لینک استفاده نمایید و به سرعت تاثیر آن را بر رشد مطب و یا کلینیک خود ببینید.

مقالات مرتبط : 

پیگیری درمان به کمک دکتر لینک

پزشکان چگونه درصد موفقیت درمان را برای بیماران توضیح دهند؟

9 فاکتور اساسی جهت موفقیت تیم درمان

راهکارهای افزایش اعتماد مراجعین به پزشک

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*