ایجاد روابط بلندمدت با درمانجویان+ 4 راهکار فوق‌العاده

  دکتر لینک | ایجاد روابط بلندمدت با درمانجویان+ 4 راهکار فوق‌العاده

اینکه چقدر ایجاد روابط بلندمدت با درمانجو اهمیت دارد برای همه ما روشن است. و در واقع همه کلینیک‌های برند به جای این‌که تنها به دنبال ارائه مشاوره و خدمات سلامت روان باشند، در پی ایجاد روابط بلندمدت با درمانجویان هستند و علت این موضوع هم این است که یک کلینیک روانشناسی با داشتن یک ارتباط بلندمدت با درمانجویان می‌تواند به دفعات خدمات مشاوره به مراجعینش ارائه دهد!

برخی از مدیران کلینیک‌های روانشناسی تصور می‌کنند با جذب درمانجو و ارائه خدمات مشاوره به او کار پایان یافته است و همین که خدمات مشاوره را ارائه دهند و جلسات روان‌درمانی را برگزار کنند، کار تمام شده است، اما اصلا این‌گونه نیست! در واقع در حال حاضر که در سال 2024 قرار داریم، شرایط مثل گذشته نیست! قبلا به دلیل کم بودن درمانگران یا کلینیک‌های روانشناسی، درمانجویان چاره‌ای جز انتخاب شما نداشتند و امکان داشت مجدد به سراغ شما بیایند. اما در حال حاضر این‌گونه نیست، به این دلیل که تنوع کلینیک‌های روانشناسی و میزان رقابت بسیار زیاد شده است.

ایجاد روابط بلند مدت با درمانجویان مزیت‌های بسیاری دارد، بنابراین شما باید همواره تلاش کنید این نوع ارتباط را بین خود و درمانجویانتان ایجاد کنید. در این مقاله از دکترلینک تلاش می‌کنیم تا شما را با موضوع ایجاد روابط بلندمدت درمانجویان آشنا کنیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ایجاد روابط بلند مدت با درمانجویان

اهمیت ایجاد روابط بلند مدت با درمانجویان

ناگفته، همه می‌دانیم، ایجاد روابط بلند مدت با درمانجویان مزیت‌هایی برای کلینیک روانشناسی دارد.  اما برای اینکه بر اهیمت روابط بلند مدت با درمانجویان تاکید کنیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

1-افزایش ارزش طول عمر مشتری یا شاخص CLV

این شاخص به این معناست، مدت زمانی که درمانجو با شما ارتباط دارد و از شما خدمات مشاوره روانشناسی دریافت می‌کند، چه قدر است. به هر میزان این شاخص بیشتر باشد یعنی مدت زمانی بیشتری است که درمانجو با شما در ارتباط است و این به این معناست که شما درآمد و سود بیشتری را کسب نموده‌اید. طبیعتا ایجاد روابط بلندمدت با درمانجو باعث افزایش ارزش طول عمر مشتری خواهد شد.

افزایش ارزش طول عمر مشتری

2-جلوگیری از ریزش مشتری

شاید این آمار هم برای شما جالب باشد که 60درصد از مشتریان، هنگام بروز اولین ناراحتی از یک کسب‌وکار، آن را ترک می‌کنند و دیگر به آن‌ها مراجعه نمی‌کنند. طبق بررسی‌های انجام شده، مشتریان این باور را دارند که حاضرند یک شانس مجدد به کسب‌وکارها بدهند، اما اکثر کسب‌وکارها تلاشی برای این کار نمی‌کنند.

حال اگر شما سعی می‌کنید یک روابط بلند مدت با درمانجویان خود ایجاد کنید، قطعا درمانجویان شما در صورت مشاهده مشکلی، به شما شانس مجدد خواهند داد و همین موضوع از ریزش درمانجویان جلوگیری می‌کند.

3-ایجاد وفاداری درمانجویان

یکی دیگر از مزیت‌های ایجاد روابط بلند مدت با درمانجویان این است که با شما با این اقدام، درمانجویان وفاداری برای خود می‌سازید. ساخت درمانجوی وفادار مساوی است با سود چند برابر!

بررسی‌ها نشان داده است که درمانجویان وفادار تا 90 درصد نسبت به درمانجویان جدید، بیشتر از خدمات درمانی استفاده می‌کنند. همین آمار نشان می‌دهد که اگر روی روابط بلند مدت با درمانجویان کار کنید، می‌توانید سود بسیار بالایی به دست آورید.

با سه مزیت ایجاد روابط بلند مدت با درمانجویان آشنا شدیم. الان زمانی است که باید ببینیم از چه راهکارهایی می‌توانیم برای ایجاد روابط بلند مدت با درمانجویان استفاده کنیم.

دریافت دمو یا نرم‌افزار مدیریت کلینیک روانشناسی

راهکارهای ایجاد روابط بلند مدت با درمانجویان

در ادامه به راهکارهایی اشاره می‌کنیم که اگر به درستی به این راهکارها عمل نمائید، به راحتی می‌توانید روابط بلند مدت با درمانجویان خود بسازید.

1-خدماتی فراتر از انتظار ارائه کنید.

درمانجویی که به کلینیک شما مراجعه می‌کند که خدمات مشاوره روانشناسی دریافت نماید و این یک امر کاملا طبیعی و بدیهی است. حال اگر شما کاری فراتر از انتظار او انجام دهید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ قطعا درمانجو علاقه زیادی به شما پیدا خواهد کرد و تلاش می‌کند که ارتباطش را با شما حفظ و بیشتر کند. از مهم‌ترین اقداماتی که می‌توانیم در این زمینه انجام دهید، می‌‌توانیم به این اقدامات اشاره کنیم:

الف) ارتباط خود را با درمانجو بعد از جلسات مشاوره ادامه دهید. برای مثال درباره راهکارهایی که در جلسه قبل به او داده‌اید، از او بپرسید که به چه میزان به آن‌ها پایبند بوده است.(سیستم پیگیری درمان دکترلینک راهکاریست که برای این مورد برای شما کارایی بسیار بالایی دارد)

ب) احساس خاص بودن در او ایجاد کنید. بگذارید درمانجو احساس کند، شما به درمان او بسیار اهمیت می‌دهید. به این ترتیب درمانجو قطعا روابط طولانی‌تری با شما ایجاد خواهد کرد.

د) این امکان را فراهم کنید که درمانجو بتواند در مواقع خاص، اگر به صحبت و دریافت مشاوره از شما نیاز داشت بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن با شما ارتباط برقرار کند. در اینجاست که سیستم مشاوره آنلاین دکترلینک را به شما پیشنهاد می‌‌دهیم.

2-روابط‌تان را با درمانجو شخصی‌سازی کنید.

اگر به دنبال یک راهکار ساده برای ایجاد روابط بلند مدت با درمانجویان خود هستید به سراغ شخصی‌سازی روابط بروید. در حال حاضر این مورد بسیار میان کسب‌وکار مجبوب شده است و همه آن‌ها تلاش می‌کنند تا از این روش برای حفظ ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنند. نیازی نیست اقدامات سختی در این زمینه انجام دهید، فقط کافی است به نکات زیر توجه کنید:

الف) درمانجوی خود را بشناسید و متناسب با او، ارتباط برقرار کنید. برای مثال برخی از تماس تلفنی و صحبت‌های طولانی خوششان نمی‌آید شما برای ارتباط با او و پیگیری درمان می‌توانید با ایمیل یا پیامک با آن شخص ارتباط بگیرید.

ب) از ابزارهای ارتباطی مانند شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر یکی از ابزارهای فوق‌العاده برای این کار هستند. سعی کنید با استفاده از شبکه‌های اجتماعی ارتباطتان را با درمانجو حفظ کنید.

استفاده از شبکه‌‌های اجتماعی

3- درمانجوی خود را درک کنید.

برای مثال شما باید بدانید که درمانجوی شما چه نیازهایی دارد و تمایل دارد چگونه با او برخورد کنید. اگر تلاش کنید این موضوعات را متوجه شوید به راحتی می‌توانید با وی ارتباط بگیرید. برای مثال مراجعین دوست دارند در بدو ورود به کلینیک یا مطب با رفتار صمیمانه پرسنل پذیرش مواجه شوند. با دانستن این نکته می‌توانید از پرسنل خود بخواهید چنین رفتاری با مراجعین داشته باشند.

4-به بهبود تجربه درمانجو اهیمت دهید.

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در زمینه ایجاد روابط بلند مدت با بیمار باید انجام دهید این است که به تجربه بیمار، توجه ویژه داشته باشید. ایجاد تجربه مثبت برای بیماران باعث می‌شود، که بیمار راحت‌تر با شما ارتباط برقرار کند.

کلام پایانی

مواردی که در این مقاله اشاره کردیم مواردی بودند که شما باید برای ایجاد روابط بلند مدت با درمانجویان یا بیماران در نظر داشته باشید. فراموش نکنید که در حال حاضر یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید در زمینه حفظ کسب‌کار خود انجام دهید این است که تلاش کنید ارتباط خوبی با بیماران خود داشته باشید.

ما در این مقاله تلاش کردیم شما را با موضوع ایجاد روابط بلند مدت با درمانجویان و اهیمت آن آشنا کنیم. امیدواریم از خواندن این مقاله بهره کافی برده باشید.

             

 

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*