8 نکته مهم در بردینگ لوکس در پزشکی

  دکتر لینک |   8  نکته مهم در بردینگ لوکس در پزشکی

این روزها صنعت خدمات لوکس یکی از سودآورترین بازارها را به خود اختصاص داده است؛ به طوریکه تحلیلگران بازار، رشد سالانه 12 درصد را برای این صنعت تخمین زده اند.این نرخ رشد خارق العاده توجه بسیاری از پزشکان را به خود جلب کرده است. امّا در عین حال این بازار پرسود و جذاب از پیچیدگی های بسیاری برخوردار است که نیازمند استراتژی قوی وآشنایی با تکنیک های برندینگ لوکس می باشد.در این میان بسیاری از استراتژیست ها به بیان فاکتورهای الزامی در صنعت کالاها و خدمات لوکس پرداخته اند ؛

  • عملکرد

سطح اول عملکرد به ویژگی ها، کاربرد و فایده ای که محصول یا خدمت برای بیمار ایجاد می نماید اشاره دارد. در واقع به بخش فیزیکی کالای لوکس می پردازد که شامل مواد تشکیل دهنده, کیفیت بالا، طراحی منحصربفرد، قابلیت فوق العاده محصول و فن آوری ویژه این نوع کالاها می شود. سطح دوم در واقع به تجربه بیمار اشاره دارد به عنوان مثال ارزش عاطفی که بیمار با خرید این کالا یا خدمت ها بدست می آورد بخشی از عملکرد برندینگ لوکس می باشد که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

  • اصالت وریشه

بسیاری از کالاها و خدمات لوکس پزشکی دارای شجره نامه ای تاریخی هستند که بخشی از شخصیت و داستان برند لوکس را میسازد. وقتی بیمار به سراغ کالای لوکس می رود به اصالت آن نیز توجه دارد. بنابرین باید توجه داشته باشیم که بیمارانی که سراغ برند های لوکس می روند، فقط به دنبال عملکرد محصول نیستند بلکه به اصل و ریشه غنی این برندها اهمیت می دهند پس کالای لوکس به اصالت نیازمند است.

  • کمیابی

عرضه کالاها و خدمات لوکس متفاوت از عرضه سایر کالاها و خدمات می باشدو کمیابی یکی از تاکتیک هایی است که برای افزودن ارزش به این گونه کالاها و خدمات مورد استفاده قرار می گیرد. این شیوه به این صورت عمل می کند که برخی از کالاها را فقط بصورت سفارشی و یا تعداد محدود تولید می نماید تا میل طبیعی افراد برای دستیابی به کالاهای ویژه را تحریک نماید.مشتریان لوکس ترجیح می دهند از کالایی استفاده کنند که صرفا فقط خود توان دستیابی به آن را داشته باشند.

  • شخصیت

برای یک مطب با برند لوکس باید شخصیت طرح ریزی بشود و به وسیله تبلیغات به آن شکل داده شود .شخصیتی که دارای رمز و رازها و ارزش های عاطفی باشد، بطوری که هویت ایجاد شده با تصاویر, رنگ و یا حتی تن صدا قابل تشخیص و ترویج باشد. شخصیت ایجاد شده برند لوکس در عین حال که دارای شجره نامه ای اصیل است باید از تازگی نیز برخوردار باشد در واقع این هویت ساخته شده باید نسبتا پایدار بوده و در عین حال از پویایی برخوردار باشد. استفاده ازتبلیغات و ساخت فیلمهای تبلیغاتی برای ایجاد رابطه عاطفی بیمار با شخصیت برند لوکس بسیار موثر می باشد.

  • چهره های عمومی

استفاده از افراد مشهور, شخصیت های تاریخی و سرشناس جامعه همواره درجلب توجه عموم و دادن اعتبار به برند مطب و کلینیک موثر بوده است، البته بایستی به شیوه ای درست از چهره ها استفاده گردد. به طور مثال نمایش این که خانواده های سلطنتی یا چهره های مطرح سیاست و سینما از برند لوکس استفاده می کنند می تواند در ایجاد انگیزه مراجعه به مطب های لوکس بسیار موثر باشد زیرا بیماران لوکس گرا علاقمندند زندگی به سبک کمال گرایانه داشته باشند.

  • جایگاه

محل مطب و یا کلینیک نقش ویژه ای در صنعت برندینگ لوکس دارد زیرا اولین ارتباط در آنجا صورت می پذیرد و بیمار در این مکان می تواند کالا یا خدمت را از نزدیک لمس کند .محل مطب و یا کلینیک بایستی دارای تزئینات زیبا و مورد توجه باشد .استفاده از دعوتهای انحصاری در محیطی مناسب تاثیر زیادی بر روی مشتریان لوکس دارد. منشی و کارمندان بخشی از این فضا بحساب می آیند و باید از آراستگی و جلوه مناسبی برخوردار باشند.

  • روابط عمومی

نقش بسیار بزرگی در گسترش برند دارد و از توان بالایی برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی برخوردار است.برای انتقال پیام ها و ویژگی های برند نیازمند روابط عمومی قوی هستیم که به ایجاد ارتباط برند با بیمار بپردازد. برند ما از طریق گفت و گوها, بحث ها و تبلیغات دهان به دهان گسترس می یابد.

  • قیمت گذاری

از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا مصرف کنندگان کالاهای لوکس حاضرند ده برابر بیشتر پول بابت کالایی بپردازند که فقط سه برابر کیفیت بیشتری دارد. بنابر این این برند لوکس است که قیمت را تعیین می کند و نه کیفیت محصول.

استراتژی قیمت گذاری کالاها و خدمات لوکس همواره کانون بحث بسیاری از استراتژیست ها بوده است و نظر مشترک آنها این است که کالا و خدمت لوکس نباید قیمتی منطقی داشته باشد زیرا قیمت بالای این کالاها می تواند حس خودنمایی را در مشتریان این کالاها افزایش دهد.

جهت دریافت راهنمایی های بیشتر در زمینه برندینگ پزشکی و جذب بیمار با مشاوران دکتر لینک در تماس باشید.

مقالات مرتبط:

راهکارهای تبلیغاتی برای پزشکان تازه کار

تبلیغات آفلاین در مطب: طراحی کاتالوگ

آشنایی با ایمیل مارکتینگ و اشتباهات تازه‌ کارها

اصول تبلیغات پزشکی برای میخکوب کردن بیماران

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*