۱۷ راهکار امتحان شده در کلینیک‌های روانشناسی برای ویزیت بیشتر

  دکتر لینک | ۱۷ راهکار امتحان شده در کلینیک‌های روانشناسی برای ویزیت بیشتر

هدف نهایی هر کلینیک روانشناسی، افزایش ویزیت‌ها و کسب درآمد و سود بیشتر است و آشنایی با روش‌های افزایش ویزیت و جذب مراجعین روانشناسی بیشتر، از الزامات اصلی هر کلینیک است. در ارتباط با روش‌های جذب مراجعین روانشناسی و راه‌های افزایش ویزیت‌ها، نکات و توصیه‌های زیادی مطرح شده است. اما آیا می‌دانید کدام یک از این روش‌ها برای کلینیک شما مناسب است؟

من سعید بیگی، بنیانگذار دکترلینک می‌خواهم

در این مقاله از تجربه ۱۲ ساله کار با کلینیک‌های

روانشناسی براتون بگم در ادامه همراه من باشید

برای افزایش فروش در کلینیک روانشناسی خود، به جای تمرکز بر سود بیشتر روی مراجعین تمرکز کنید و کارایی را در بخش پذیرش خود بهبود دهید. اگر می خواهید ویزیت خود را افزایش دهید؛ در این مقاله راهکار مطمئن برای افزایش ویزیت شما آمده است:

۱۷ راهکار اصولی برای افزایش مراجعین کلینیک روانشناسی

۱- شخصیت و هویت خود را مشخص و فقط روی آن تمرکز کنید

کلینیک روانشناسی شما باید یک وجه تمایز و شخصیت مختص به خودش را داشته باشد تا از سایر رقبا قابل تشخیص باشد. همین تمایز‌های برند، در بازار بزرگ خدمات مشابه، می‌تواند مراجعین جدید را به سمت شما سوق دهد و بین سایر برندها، برند شما را کاملا مشخص کند. مثلا لوگوی خاص (سیب گاز‌زده) اپل و طراحی‌های منحصر به‌ فردش در تمام محصولات این شرکت قابل تشخیص است.

از قدرت برندها و شخصیت و اعتمادی که پشت آن‌ها است غافل نشوید.

کلینیک روانشناسی باید یک وجه تمایز و شخصیت مختص به خودش را داشته باشد تا از سایر رقبا قابل تشخیص باشد.

۲- همواره مبدع باشید و کارهای نواورانه انجام دهید

این نوآوری‌ها کاملا برای حفظ و گسترش بازار و افزایش لذت و هیجان مراجعین ضروری هستند. برای مثال سونی به خاطر همین پیشرفت‌های بزرگ در صنعت بازی‌سازی با بررسی دقیق نیازهای مشتریان و تطبیق آن نیازها با تکنولوژی کالای خود، توانسته است سهم بسیار بزرگی از بازار را کسب کند.

۳- با مراجعین خود تعامل موثری داشته باشید

اغلب مراجعین می‌دانند که چه می‌خواهند، پس یکی از بهترین راه‌ها برای تعامل بیشتر با آ‌ن‌ها و گسترش بازار، پرسیدن مستقیم از آن‌ها است.

یک نظرسنجی دقیق برای شناخت نیازهای مشتریان کمک بسیار بزرگی خواهد کرد تا با بهبود ارائه خدمات، سهم گسترده‌تری از بازار را در رقابت کسب کنید.

یکی دیگر از روش‌های ایجاد تعامل و ارتباط با مراجعین، بهره‌مندی از سیستم‌های نرم افزاری ارتباط مراجعین (CRMروانشناسی) است. رویکرد مراجع مدار crm، اساسا بر پایه مزیت های جلب رضایت مراجعین شکل گرفته است.

هدف نهایی این راهبرد در معنای crm، وفادارسازی مراجعین نسبت به کلینیک است.

با مراجعین خود تعامل داشته باشید
 

۴- برای راضی نگه داشتن مراجعین کارهای خلاقانه انجام دهید

کمپانی نتفلیکس (Netflix) یکی از نمونه‌های عالی برای ایجاد وفاداری نسبت به یک برند در مشتریان است. این پلتفرم با افزودن دائمی امکانات جدید و بهینه‌سازی الگوریتم‌ها، همواره رضایت مشتریان را به دست آورده است و همین به‌روز‌رسانی‌ها و سهم بزرگ نتفلیکس در بازار، باعث شد تا با وجود شرکت‌های قدرتمند دیگر، نتفلیکس جایگاه خود را از دست ندهد. مشتریان اشتراک خود را در نتفلیکس هرگز لغو نکردند، چرا که هر روز امکانات و بهبود‌های بهتری را در آن می‌دیدند و به ارزشمندی آن احترام می‌گذاشتند.
۵- به تصاحب کردن کلینیک‌های دیگر فکر کنید

این کار کمی به تحقیق و بررسی و البته هزینه‌های مختلف نیاز دارد، ولی اگر به خوبی انجام شود نهایتا منجر به افزایش ویزیت شما خواهد شد. کمپانی‌ها عموما برای توسعه سبد محصولات خود، افزایش سهم بازار خود و افزایش فروش، شرکت‌ها و یا برندهای دیگر را تصاحب کرده و آن‌ها را خریداری می‌کنند. برای مثالMicrosoft ، کمپانی‌های Linkedin و Github را تصاحب و به زیر مجموعه‌های خودش اضافه کرده است.
این استراتژی می‌تواند شامل خرید شرکت‌هایی که ارتباط مستقیم با صنعت شما ندارند و یا خرید شرکت‌های رقیب در صنعت مستقیم شما باشد.
با همین راهکارهایی که اشاره شد، می‌توان سهم گسترده‌ای از بازار را تصاحب کرد که نتیجه آن رضایت حداکثری مراجعین، افزایش ویزیت و تثبیت جایگاه کلینیک شما در بازار است.

دکترلینک نرم افزار جامع و یکپارچه مدیریت مراکزمشاوره و روانشناسی می باشد

۶- با مراجعین خود همدلی کنید

توانایی درک عمیق خواسته‌ها و نیازهای مراجعین، یک استعداد نادر و مهم در روانشناسی است. یک درمانگرموفق برای درک عمیق مراجعین خود در وهله اول باید گوش شنوای خوبی داشته باشد. یعنی به جای پرداختن بیش از حد به توضیحات برای مشتری، کاری کند تا مشتری در مورد مشکلات و نیازهای خود صحبت کند و برای جلب اعتماد او نشان دهد که از مشکلات مشتری درک واقعی دارد. او نه تنها باید به فکر افزایش فروش سازمان خود باشد، بلکه باید به دنبال ارائه راه‌حل‌های مناسب به مشتری هم باشد.

البته این موضوع ممکن است با سیاست‌های یک روانشناس تداخل داشته باشد ولی می‌توانید این موضوع را با کمی چاشنی روانشناسی در مرکز روانشناسی خود پیاده سازی کنید.

توانایی درک عمیق خواسته‌ها و نیازهای مراجعین، یک استعداد نادر و مهم در روانشناسی است.


۷- هوش هیجانی خود را تقویت کنید

یک پرسنل بخش پذیرش باید تمایل زیادی برای آشنایی با افراد جدید داشته باشد و بتواند احساسات مراجعین را تشخیص دهد و رفتارهای او را پیش‌بینی کند. هوش هیجانی بالا به بحش پذیرش کمک می‌کند تا بدانند که چگونه با هر مراجعین رفتار و صحبت کنند و شرایط خرید را برای او آماده ‌کنند و بتواند باعث افزایش ویزیت کلینیک شوند.
۸- پیگیر باشید

بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده یکی از مهم‌ترین دلایل عدم ویزیت مراجعین، قطع ارتباط بین مشاور و مراجع است. در نتیجه ارتباط مستمر با مراجعین، یکی از راه‌های کلیدی برای افزایش ویزیت است. فهرستی از مراجعین غیرفعال تهیه کنید و به دنبال راهکارهایی باشید تا دوباره آن‌ها را در جمع مراجعین فعال خود داشته باشید.

همیشه به خاطر داشته باشید که ویزیت مجدد مراجعین که حداقل یک‌بار به شما مراجع کرده‌اند، بسیار آسان‌تر از جذب مراجعین جدید است. پس ارتباط خود را با مراجعین حفظ کنید.

۹- در برنامه ویزیت مراجعین خود تداوم داشته باشید

افزایش ویزیت مانند یک نبرد طولانی و سخت است و نیازمند تلاش همیشگی است و به یک شخص پایدار نیاز دارد. تداوم در فروش بدین معنی است که بدانید کجا پیگیر ویزیت باشید و چه زمانی عقب‌نشینی کنید و مراجعین را تحت فشار نگذارید.

نیروی پذیرشی که پشتکار بالایی دارد، رد شدن از سمت مراجع را یک عدم موفقیت در نظر نمی‌گیرد. یک نیروی پذیرش ماهر دید خود را مثبت‌اندیشانه تغییر می‌دهد و به سادگی به سمت مراجع بالقوه بعدی خود حرکت می‌کند. این پایداری همان چیزی است که باعث می‌شود نیروی پذیرش به اهداف خود برسند و به طور مداوم در افزایش ویزیت خود پیشرفت داشته باشند.

۱۰- از تکنیک حالت خرید بهره بگیرید

به طور معمول مراجعین در ابتدا حالت تدافعی دارد، از کلینیک شما ایراد می‌گیرد، زیاد سوال می‌پرسد و… اما زمانی که قانع شد و یک ویزیت را دریافت کرد؛ وارد فاز «حالت خرید» شده است و شما می‌توانید خدمات دیگر را هم به او پیشنهاد دهید و او را مجاب به خرید کنید. برای مثال زمانی که یک ویزیت فردی را ارائه می دهید، مشتری برای خرید محصولات جانبی ان مثل تست‌های روانشناسی مقاومت زیادی از خود نشان نمی‌دهد. پس هر زمانی که مراجعین خریدی انجام داد، می‌‎توانید خدمات مرتبط دیگری را به او پیشنهاد دهید.

دکتر لینک کامل ترین پکیج مدیریتی برای یک مرکز روانشناسی می‌باشد

از نوبت‌دهی تا حسابداری روانشناسی ، تست‌های روانشناسی

و برگزاری گروه درمانی و کارگاه‌های روانشناسی

۱۱- از آموزش منشی و تیم پذیرش غافل نشوید

اگر یک اشتباه یا عدم فعالیت مساعد از بخش پذیرش مشاهده می کنید به خاطر عدم آموزش صحیح و درست می‌باشد، آموزش صحیح به بخش پذیرش باعث می‌شود تیم پذیرش بهترین تصمیم‌ها و رفتار‌ها را در راستای جذب مراجع و افزایش رضایت ایشان داشته باشد، ما در دکترلینک دوره‌های آموزش منشی‌گری حرفه‌ای برای مراکز روانشناسی را برگزار می‌کنیم، برای اطلاعات بیشتر با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید.

آموزش صحیح به بخش پذیرش باعث می‌شود تیم پذیرش بهترین تصمیم‌ها و رفتار‌ها را در راستای جذب مراجع و افزایش رضایت ایشان داشته باشد


۱۲- برای مراجعین خود ارزش ایجاد کنید

قطعا یکی از راه‌های افزایش فروش ایجاد ارزش برای مراجعین است. چرا مراجعین احتمالی شما باید از شما سرویس بگیرند؟ ایجاد ارزش برای خدمات، بهترین شیوه برای ایجاد یک تعامل قوی و تحریک مراجعین بالقوه است.

به عنوان یک نیروی پذیرش روانشناسی برای رسیدن به افزایش ویزیت، باید از زیر و بم خدماتی که ارائه می‌دهید آگاه باشید و در واقع دانش خدمت داشته باشید و با ارائه ویژگی‌های خدمات و ارزشی که برای مراجعین ایجاد می‌کنند، او را متقاعد به دریافت نوبت کنید.

۱۳- از گیمیفیکیشن استفاده کنید

یکی از راه‌های افزایش ویزیت، بازی سازی یا گیمیفیکیشن است. گیمیفیشکن به معنای استفاده از بازی برای افزایش تعامل کاربران با برند و کلینیک شما است و استفاده از آن باعث می‌شود مخاطبان شما با علاقه یشتری و خدمات شما را دنبال کنند.

شما چگونه می‌توانید با استفاده از گیمیفیکشن برای مراجعین خود ارزش افزوده ایجاد کنید تا در شرایط برابر برای خرید به شما مراجعه کنند؟

گیمیفیشکن به معنای استفاده از بازی برای افزایش تعامل کاربران با برند و کلینیک شما است و استفاده از آن باعث می‌شود مخاطبان شما با علاقه یشتری و خدمات شما را دنبال کنند

۱۴- ایمیل مارکتینگ یا sms مارکتینگ را فراموش نکنید

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش ویزیت استفاده از بازاریابی ایمیلی و پیامکی است و با استفاده از آن به راحتی می‌توانید با مراجعین خود ارتباط نزدیکی برقرار کنید. از ایمیل‌ها و پیامک ها فقط برای آگهی‌های تخفیف و ویزیت استفاده نکنید. داستان کلینیک خود را تعریف کنید و اجازه دهید مشتریان احساس کنند عضوی از خانواده شما هستند. بازاریابی ایمیلی و پیامکی خیلی سریع نتیجه نمی‌دهد و نیازمند زمان و بهینه‌سازی مداوم است.

از upselling و cross selling استفاده کنید. این دو تکنیک برای افزایش فروش بسیار کاربردی هستند و تاثیر بلند مدتی دارند. تکنیک upselling به معنای ترغیب مشتری برای خرید محصولی گران‌تر یا بهتر و تکنیک cross- selling به معنای فروش کالاهای دیگر در کنار کالای خواسته شده مشتری است.

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش ویزیت استفاده از بازاریابی ایمیلی و پیامکی است و با استفاده از آن به راحتی می‌توانید با مراجعین خود ارتباط نزدیکی برقرار کنید.

۱۵- تبلیغات دهان به دهان (WOM) همیشه جواب می‌دهد

۹۲% از مخاطبین شما، پیشنهادهای دوستان یا خانواده‌شان را بیشتر از هر نوع دیگری از تبلیغات باور می‌کنند. این آمار ساده، یکی از قدرتمندترین حقایق در بازاریابی را در خود پنهان کرده است: بزرگ‌ترین سرمایه بازاریابی شما، پایگاه مراجعین فعلی شماست.

مراجعین فعلی شما می‌توانند مراجعین وفادار دیگری را به سمت شما سرازیر کنند. جذب هر مراجع جدید هزینه دارد پس آن‌ها را برای خود حفظ کنید و با جلب رضایتی فراتر از انتظارشان، آنها را به یک سفیر برند برای خود تبدیل کنید.

مراجعین فعلی شما می‌توانند مراجعین وفادار دیگری را به سمت شما سرازیر کنند.

۱۶- برای مراجعین خود برنامه وفاداری (Loyalty Program) تهیه کنید

اگر برنامه‌های وفادارسازی مراجعین به درستی انجام شوند می‌توانند افزایش ویزیت و مقدار قابل توجهی سود را برای شما به همراه داشته باشد.  برنامه‌های وفاداری شکل‌های گوناگونی دارند، ولی به‌طور کلی به ‌صورت سیستمی هستند که در آن امتیاز مراجعین افزایش می‌یابد و این امتیازها قدرت خرید بیشتری به او می‌دهد. در برنامه وفاداری می‌توانید برای انجام کارهایی به‌جز خرید نیز به مشتریان پاداش بدهید، کارهایی مانند نوشتن نقد و بررسی خدمات، به اشتراک گذاشتن صفحات و …

۱۷- رضایت کاربران و اعتماد مراجعین خود را به نمایش بگذارید

در هیچ زمانی به اندازه امروز فیدبک‌ها و بازخوردهای مراجعین از محصولات و خدمات شما اهمیت نداشته است. مراجعین راضی شما یکی از پرقدرت‌ترین ابزارها برای محبوبیت برند و افزایش ویزیت شما هستند. شما می‌توانید رضایتمندی مراجعین خود را در قالب نقد و بررسی و … و یا داستان مراجعین خود را از زبان خودشان منتشر کنید.

همان گونه که در ابتدای بحث گفتیم، روش‌های افزایش جذب مراجعین این روزها نسبت به گذشته تغییر کرده است و صاحبین کلینیک‌ها باید از همه ابزارهای موجود برای رقابت در بازار استفاده کنند. در این مقاله ۱۷ راهکار اصولی برای افزایش مراجعین در انواع مختلف روانشناسی، بازاریابی و… به شما معرفی کردیم.

شما برای افزایش فروش کسب‌و‌کار خود چه استراتژی پیش گرفته‌اید؟ ما در دکترلینک می توانیم به شما کمک کنیم تا کلینیک روانشناسی شما رشد کند و جذب مراجع بیشتری داشته باشید، برای اطلاعات بیشتر در مدیریت مرکز مشاوره روانشناسی با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
1

دیدگاه شما:

*

1403-01-08
شیوا خردمند

خیلی نکات ارزشمندی برای کلینیک گفتید حقیقتش من به منشیم گفتم این مطلب شمارو پرینت بکنه و توی یه زمان مشخص انجامش بده واقعا توی کلینیک روانشناسی همچین قواعدی نیازه