10 گام برای جلب اعتماد مراجعین

  دکتر لینک | 10 گام برای جلب اعتماد مراجعین

ایجاد اطمینان در بیماران احتمالی و جلب اعتماد آنان یکی از پیچیده ترین کارها برای پزشک هایی است که کالا یا خدماتی را برای عرضه دارند. بیمار اول اعتماد می کند، بعد براي اولین بار وارد مطب می شود و منتظر می ماند تا شما حسن نیت تان را به او ثابت کنید. اگر خواهان ایجاد اعتماد و اعتبار برای بیمارانتان هستید و می خواهید آنها را حفظ کنید، چند گام در این راه کمک کننده شماست.

1) از پیشنهاد دادن راه حل هایی که به بیمار نفعی نمی رساند خودداری کنید.

گاهی اوقات شما راه حل های درست را در مکان های درست انجام نمی دهید. به جای اینکه به بیمار چیزی پیشنهاد کنید که می دانید با آن ارزشی برایش ایجاد نمی شود و بیمار به دنبالش نیست، سعی کنید همیشه با او صادق باشید.

2) هیچ گاه آینده، مزایا و منافع خودتان را پیش بینی نکنید.

بیماران به دنبال پزشکی نیستند که تا حدودی نیاز آنها را بر آورده سازد. به آنها یک روش جامع و بدون تزویر برای بیماری ارائه کنید و بگذارید خودشان تصمیم بگیرند که راه حل پیشنهادی شما گره از مشکل شان باز می کند یا خیر.

3) قول چیزی را که ندارید به بیمار ندهید.

بعضی پزشکان بر این باورند که نه گفتن به بیمار درباره درخواست شان دشوار است. به بیمار یک روش معین با ویژگی های معین پیشنهاد دهید که قادر به انتقال ارزش های آن به بیمار در یک محدوده معین باشید. اگر قادر به این کار نباشید، وعده دادن و عمل نکردن به قول تان نزد بیمار پلی برای تخریب شماست.

4) پیشنهاد هدیه یا به نوعی رشوه همیشه اخلاقی نیست.

همیشه روی اصول اخلاقی بازاریابی خود را انجام دهید و از شیوه های درست آن را به مخاطبان عرضه کنید. مرز و خطوط اخلاقی خود را مشخص کنید، چرا که بیماران به این موارد آگاهند و قصور در اخلاقیات سبب کمرنگ شدن حس اعتماد بیماران به شما می شود.

5) ثابت نگه داشتن مراحل اجرای استراتژی ها در همه بخش های یک مطب و کلینیک.

عدم شفافیت حتی منجر به سمی شدن روابط میان کارمندان می شود. اگر این عدم شفافیت ها آشکار شود، تاثیر بسیار بدی برای وجهه مطب تان دارد.

6) هنگامی که مسائلی پس از درمان به وجود می آید، عذرخواهی کنید و خود را مقصر ندانید، بهتر است اصلاح مشکلات را شروع کنید.

شما به عنوان پزشک، مسئول اجرای درمان هستید. پس سعی کنید اشتباهات خود را قبول کرده و سعی در اصلاح آنها داشته باشید.

7) اگر فکر می کنید بیمارتان درباره اخبار دروغی که از شما شنیده ناراحت است، به این فکر کنید که همیشه فضایی برای کسب اعتماد مجدد او وجود دارد.

کافی است تلاش کنید. بهتر است از این به بعد برای هر چیزی که به بیمار می گویید یک دلیل قانع کننده داشته باشید به طوری که مطمئن هستید او حرف شما را باور می کند. شما پیش از اینکه بخواهید این استراتژی را در پیش بگیرید، لازم است خیلی خوب درباره آن بیندیشید و آن را از زوایای مختلف بسنجید و امتحان کنید. خودتان را جای بیمار بگذارید: «آیا خودم این حرف را باور می کنم؟» ببینید که به سادگی خودتان می توانید قضاوت کنید که آیا من خودم این حرف را باور می کنم؟ با این شیوه مطمئن باشید که اگر خودتان، حرف خودتان را باور کنید از هر لحاظ، بیمار شما نیز حرف شما را باور می کند و به این ترتیب شما یکی از راه های جلب اعتماد مراجعین را آموخته اید.

8) اگر درمورد رقابت صحبت می کنید، همیشه به اصول آن پایبند باشید.

بعضی پزشکان فکر می کنند که بازاریابی بهتر یعنی دور زدن رقیبان برای جلو افتادن از آنها. از همه ظرفیت ها و توانایی تان و امکاناتی که مجموعه کاری به شما می دهد، در این رقابت استفاده کنید. در بهره گیری از رقابت، ویژگی ها و استعدادهای تان را بشناسید و از آنها به بهترین شکل استفاده کنید تا بتوانید برنده باشید.

9) همیشه محیطی با اعتماد میان اعضای مطب و کلینیک خود بسازید.

این حس را به بیماران خود نیز انتقال دهید.

10) قول بدهید و همیشه به قول های خود وفادار باشید.

توجه داشته باشیدکه وقتی حرفی می زنید پای حرف تان بمانید، هنگامی که مزیتی را به بیمار وعده می دهید آن را اجرایی کنید تا اسباب بی اعتمادی بیمار را فراهم نکنید. ماندن روی قول تان یکی از مهارت هایی است که به وسیله آن می توانید به مزیت رقابتی رسیده و سرتان را جلوی رقیبان بالا بگیرید.

جهت دریافت مقالات بیشتر دکتر لینک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

مقالات مرتبط:

جلب اعتماد بیمار

تأثیر اولیه چگونه به یک پزشک در جذب بیمار کمک می‌کند

رابطه ایده آل بین پزشک و بیمار

کلیدهای طلایی شروع یک رابطه موفق با بیمار

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*