راه های افزایش فالوئر در شبکه های اجتماعی مختص پزشکان

  دکتر لینک | راه های افزایش فالوئر در شبکه های اجتماعی مختص پزشکان

اکثر مردم این روزها غرق در دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی هستند و نیازهای خود را در این محیط ها جست و جو می کنند.جایی که کاربران می توانند همدیگر را ملاقات کنند و از تجربیات یکدیگر استفاده کنند و یا تجربیات و خاطرات خود را در قالب یک عکس با یکدیگر در میان بگذارند. در این مقاله راهکارهایی را ارائه می دهیم که منجر به افزایش تعداد مخاطبین شما در این فضای مجازی می شود.

1. دکمه لایک و به اشتراک گذاری در وب سایتتان بگنجانید (Share)

برای اینکه گزینه لایک شبکه اجتماعی تان را در وب سایت خود قرار دهید، نیازی نیست که برنامه نویس ماهری باشید. احتمال دارد شخصی که از وب سایت شما بازدید می کند، یکی از آن چند صد میلیون نفری باشد که در روز وارد حساب شبکه اجتماعی خود شده است و بدین طریق شما یک فالوئر را به آسانی به دست آورید.

2. شبکه های اجتماعی خود را با هم همگام کنید

تمام حساب های کاربری خود در شبکه های اجتماعی مختلف را با انتخاب گزینه integration همگام کنید. این کار به شما اجازه می دهد تا پستی را که به عنوان مثال در اینستاگرام می گذارید، به طور همزمان در سایر شبکه ها نیز قرار دهید. بدین شکل زحمت شما کمتر می شود و به طور مرتب همه شبکه های اجتماعی تان فعال باقی می مانند.

3. از گراف جست وجوی شبکه اجتماعی استفاده کنید (این سلاح پنهان شماست)

یکی از فالوئرهای خود را در مرکز شبکه ای تارعنکبوتی تصور کنید. جستجو بر مبنای گراف به شما اجازه می دهد تا از طریق شناخت دیگر پیج های لایک شده توسط آن فرد، او را بهتر بشناسید. این اطلاعات به شما کمک می کند تا دریایی از افراد با ذهنیت مشابه را پیدا کنید. این روشی جالب و نبوغ آمیز برای گسترده تر کردن شبکه اجتماعی تان است.

4. خدمات اختصاصی ارائه دهید

با پاداش هایی واقعی مسیرتان به سوی لایک بیشتر را هموارتر کنید. یک رستوران مکزیکی زنجیره ای فقط و فقط در صفحه شبکه اجتماعی خود اعلام کرد که در یکی از شعبات، بوریتوی (یک نوع ساندویچ) رایگان عرضه می شود. با این کار سیل فالوئر و لایک به سوی این صفحه جاری شد. چه کسی یک بوریتوی رایگان را نادیده می گیرد؟ شما نیز می توانید با ارائه تخفیفات در خدمات پزشکی خود مخاطبین خود را به مشتری تبدیل کنید.

5. همکار پیدا کنید

کسب و کارهایی را پیدا کنید که خدماتی مکمل خدمات شما را انجام می دهند. به عنوان مثال، یک داروخانه می تواند با صفحه اختصاصی یک پزشک همکاری کند. کسب وکارهایی با تعداد فالوئر مشابه پیدا کنید و با پیشنهاد تبادل تبلیغاتی، مسابقه و اسپانسرینگ به آن ها نزدیک شوید. این کار آسان ترین کار ممکن برای دو برابر کردن تعداد فالوئرهایتان است.

6. لینک پیج کاری تان را در صفحه ی خصوصی خود نشر دهید

می توانید مطالبی را از پیج کاری خود به صفحه خصوصی تان بفرستید تا دوستانتان از آن پیج با خبر شوند. ضمنا از تمامی کارکنان بخواهید که در بخش مشخصات شغلی صفحه اجتماعی خود، لینک پروفایل شما را قرار دهند.

7. محتوای جدید و مرتبط قرار دهید

این کار نیازمند کمی تفکر است. شاید به اشتراک گذاری محتوای ایجاد شده توسط افراد دیگر بخشی از استراتژی ارزشمند شما باشد؛ اما مطمئن شوید که دانش و نگرش خود را نیز با دیگران به اشتراک می گذارید. ضمنا محتوای جالب، از قبیل متن ها و عکس های سرگرم کننده خیلی بیشتر از محتوای تبلیغاتی به اشتراک گذاشته می شود. از این ویژگی خاص بهره ببرید.

8. به طور مرتب شماره تلفن های مشترکین مطب را با شبکه مجازی خود همگام کنید

با توجه به ضروری بودن ارائه شماره تلفن به شبکه های اجتماعی می توانید با همگام سازی لیست شماره های مشترکین مطب با صفحه مجازی تان، آن ها ر در شبکه بیابید.

9. در بخش «تماس با ما» ی وب سایت، صفحات اجتماعی تان را حتما معرفی کنید

بازدیدکنندگان سایت از این طریق به شما دسترسی دارند. بهتر است روش های دیگر ارتباطی را نیز به آن ها معرفی کنید. لیست کامل و لینک تمام شبکه های اجتماعی را که در آن فعال هستید، در بخش «تماس با ما» قرار دهید.

10. پاسخ گو باشید

ارسال محتوای مرتبط فقط بخشی از ماجراست. شما باید به شکلی منظم به سؤالات، نظرات و شکایات پاسخ دهید.

11. مسابقه برگزار کنید

برگزاری مسابقات یکی از بهترین روش های ایجاد انگیزه در فالوئرها، جذب فالوئر و افزایش تعداد لایک است. که در نهایت منجبر به جذب مشتری خواهد شد.

12. دیگران را پیدا و دنبال کنید

فقط منتظر نباشید که مردم به سراغ شما بیایند؛ به صفحات مشابه بروید و افرادی که پست های نظیر پست های شما را لایک کرده اند، پیدا کنید و دنبال کنید.

13. از هشتگ های مرتبط استفاده کنید

سعی کنید تا حد ممکن از هشتگ های مرتبط استفاده کنید. یکی از بهترین راه های موجود برای جذب فالوئرهای متعهد این است که آن ها را با هشتگ های جستجو شده شان به پیج خود بکشانید.

14. روی شبکه های معدودی متعهد شوید

بهتر است به جای آنکه در چندین شبکه اجتماعی عضو شوید و حضور کمرنگی داشته باشید. در یک یا دو شبکه حضور مفید و فعالانه تری داشته باشید، متمرکز باشید.

15. حضور مداوم داشته باشید

به تناوب مطالبی را پست کنید اما اجازه ندهید که این کار باعث ارسال مطالب بی کیفیت شود. مطالب جالب و مفیدی را ارسال کنید که مخاطبینتان دوست دارند.

16. بیماران حضوری خود را تشویق به دنبال کردن شما در شبکه های اجتماعی کنید

به بیماران انگیزه بدهید تا عضو شبکه اجتماعی شما بشوند و بدین شکل از تخفیفات یا مزایای ویژه آن بهره ببرند.

17. شوخ طبع باشید

برانگیختن احساسات (مثبت یا منفی) از طریق پست های ارسالی روشی عالی برای افزایش به اشتراک گذاری است؛ اما ارسال پست های شاد تعداد اشتراک گذاری بالاتری را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

18. مطالب علمی افراد دیگر را به اشتراک بگذارید

پست ها، عکس ها و توییت های افراد دیگر را به اشتراک بگذارید تا آن ها نیز مایل به share کردن محتوای شما شوند.

19. شخص باارزشی در شبکه لینکدین باشید

اگر نظرات مفیدی در این شبکه ارائه دهید، اعضای آن علاقه مند می شوند تا بیشتر از شما بشنوند و بدین طریق به دیگر صفحات اجتماعی شما سر می زنند.

20. هدفمند باشید

اهداف مشخص و کوتاه مدتی را برای خود تعیین کنید تا بدانید که در طی یک بازه زمانی مشخص می خواهید به چه تعداد فالوئر برسید. بدین گونه تمرکز خود را از دست نمی دهید و شانس رسیدن به هدف مورد نظر را خواهید داشت.

21. بهترین عکس هایتان را در اینستاگرام بگذارید

تا امروز مردم بیش از بیست میلیارد عکس در صفحات اینستاگرام شان گذاشته اند. به همین دلیل ارسال حجم زیادی از عکس های بی کیفیت راه به جایی نمی برد. ۴ تا ۶ عکس برتر خود را انتخاب و طی روز ارسال کنید.

22. به سؤالات مردم در صفحات دیگر پاسخ دهید

بسیاری از برندهای بزرگ و شناخته شده سؤالات فالوئرهای خود را بی پاسخ می گذارند. شما می توانید با پاسخی صادقانه و مفید به آن ها کمک کنید. فراموش نکنید برای این کار با صفحه اجتماعی شغلی تان پیام بگذارید تا فالوئرهای بیشتری را جذب کنید.

23. نام کاربری خود را تغییر ندهید

اگر می خواهید مردم با جستجوی نام کاربری تان شما را پیدا کنند، مطمئن شوید که نام کاربری تان با نام برندتان همسو و یکسان باشد. از مخفف سازی نام کاربری تان جدا خودداری کنید و از تغییر گاه به گاه آن نیز بپرهیزید.

24. از فیلترهای تصویری مناسب استفاده کنید

برخی از فیلترهای محبوب نقش بیشتری در دیده شدن عکس های شما دارند. محبوب ترین فیلترهای عکس عبارت است از: حالت نرمال (بدون فیلتر).myfair,Hudson,risr.amaro,x-proll,earlybird.valencia,inkwell.  

25. در زمان مناسبی از روز مطالب تان را ارسال کنید

شما باید زمان ارسال مناسب پست را در نظر داشته باشید. بررسی کنید و ببینید چه زمانی بیشترین لایک را دریافت کرده اید. معمولا مردم در زمان تعطیلات و استراحت بیشتر به سمت گوشی های هوشمند خود کشیده می شوند و به چک کردن شبکه های اجتماعی می پردازند. این موضوع برای دیده شدن عکس هایتان اهمیت زیادی دارد

پزشکان عزیز می توانند جهت دریافت مشاوره در زمینه جذب فالوئر و جذب بیمار از طریق شبکه های اجتماعی، با ما در تماس باشند.

دکتر لینک همراه شما در زمینه دیجیتال مارکتینگ پزشکی

مقالات مرتبط:

تاثیر شبکه های اجتماعی در جذب بیمار

راهنمای استفاده از شبکه های اجتماعی برای پزشکان

تولید محتوای پزشکی

اشتباهات معمول بازاریابی در شبکه های اجتماعی

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*